Noting that in Europe there is a unitary system of hotel classification and, therefore, each country adopts different forms, not just have a look at why it has come to this situation.
The most important attempt to standardize the various systems, proposed in 1982, was received negatively dall'Hotrec (Confederation of Hotels, Restaurants and Cafes), since according to this body, there were no prerequisites for a coordinated development of the hotels existing. In 1989, a report by the WTO gave start to the process of standardization of symbols and signs of hotel classification, this proved to be a great way to give consumers greater clarity. Also important is the realization of the program by ISO ISO 9000, which created the condition of 'adoption by the European hotels of international quality standards. The ISO 9000 provides, in fact, the correspondence between the client-visitor servizio promesso e quello effettivo. Probabilmente questo è il migliore strumento per una maggiore uniformità della classificazione alberghiera internazionale, che vuol dire principalmente maggiore trasparenza a vantaggio del consumatore. ISO sta riuscendo dove UE, Stati ed unioni di categoria hanno fallito.
Tuttavia sono ancora poche le strutture che si sono dotate di tale certificazione e, nonostante abbiano tutte conseguito un importante vantaggio competitivo nei confronti dei concorrenti, ciò, è dovuto al fatto che tale procedura necessita ingenti investimenti, i quali, spesso, i piccoli alberghi non riescono a sostenere. I cospicui investimenti sono giustificati dalla necessità di ristrutturazione dello stabile, al rifacimento plant, the creation of more advanced and expensive security systems and the outputs resulting from the costs of staff training, etc..
0 comments:
Post a Comment